Honda CMX500 Rebel er ustyrt med en parallelltwin på 471 kubikk og møter A2-kravene. Motorsykkelen er kompakt og drar fordeler av oppgradert støtdemping, full LED-belysning, ny girindikator, slureclutch og en mer komfortabel sal. Med et nytt eksosanlegg oppfyller den Euro5-reglementet.
Honda CMX500 Rebel kjenntegnes for å være slank, lav salhøyde og derfor enkel å håndtere ved lave hastigheter. Kjørestillingen er avslappet og nøytral. Til 2020 har den blitt mer komfortabel og praktisk. Honda CMX500 Rebel har dessuten fått ny front- og baklykt – og med nye LED-blinklys er samtlige lys nå LED-baserte.
Enkel, men fantastisk rå
SIMPLE og RAW var de to mest sentrale stikkordene som ble brukt under utviklingen av Honda CMX500 Rebel. Resultatet taler for seg selv - Motorsykkelen farer rundt på fete dekk, det er en lav og slank bobber hvor du sitter "i maskinen". Fra alle vinkler oser den av individualitet.
Fargene Graphite Black, Matte Axis Grey Metallic (tilgjengelig med fabrikkmontert tilbehørspakke i Rebel S) og Millennium Red får nå selskap av det nye alternativet Matte Jeans Blue Metallic. Passasjersalen og de bakre fothvilerne kan enkelt demonteres hvis man vil kjøre solo.
Motoren til CMX500 Rebel er hentet fra den sportslige CBR500R, men med spesialtilpasset PGM-FI innstillinger for innsprøytning og ulike ventil- og tenningstider, er karakteren endret fra et høyt turtallsfokus til momentkraft langt lavere i registeret. Kraften leveres jevnt og lineært. Maksimalt dreiemoment er på 43,3 Nm ved 6 000 rpm og toppytelsen på 46 hestekrefter oppnås ved 8 500 rpm.
For deg som ønsker noe klassisk og tidløst
Vi tror du lar deg imponere av den kule finessen på speedometeret med den kompakte 100 mm tallskiven med negativt LCD-display og blå bakgrunnsbelysning. Slående og effektivt. Tenningslåsen er som tidligere nedenfor bensintanken på venstre side. Til 2020 er det montert en ny slureclutch som gjør giringen enklere. Betjeningen av clutchen er nå 30 prosent lettere enn tidligere.
Eksosanlegget er 2-1 og en ny LAF-sensor og forbedringer i lyddemperen hjelper Rebel med å nå Euro5-kravene. Lyden gir en pulserende følelse som står i stil med momentleveransene. Til 2020 er innstillingene til framgaffelen optimalisert for bedre demping og en jevnere kjøreopplevelse. De doble demperne bak er nå nitrogen-fylte og her kan man justere forspenningen i fem nivåer.
Rikelig med utstyr og tilbehør
Utvalget av tilbehør har blitt utvidet til 2020 med nytt bagasjebrett, ryggstøtte, tankbeskyttelse og vindavviser. Nye salvesker og også tilgjengelig i tillegg til de eksisterende. Dessuten vil en egen versjon av sykkelen, Rebel S, tilbys med sotet frontlysdeksel, deksler og beskyttere i retrostil for gaffelen og en ny sal med spesiell diamantsøm.