Touringkomforten, teknologien og allround-egenskapene er viktige egenskaper for Honda når de skal videreutvikle sine populære klassikere. For Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT har det vært enorme forandringer som garantert kommer til å imponere deg.

Heftige oppgraderinger

Den nye utgaven av Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT er redusert med fem kilo, og deler ramme, motor og kjørestilling med CRF1100L Africa Twin. Motoren leverer nå syv prosent høyere toppytelse og seks prosent mer i maksimalt dreiemoment. Motoren oppfyller også EURO5-kravene.

Årets modell har høydejusterbar vindskjerm, stor motorbeskytter, bagasjeholder og slangeløse dekk. I tillegg finner du strømuttak og varmehåndtak som er montert som standard. For å gi deg langvarig kjøreglede er tanken større (24,8 liter).

I tillegg har salen er blitt smalere og sitter 50mm lavere enn tidligere. Africa Twin Adventure Sports er dessuten utstyrt med svinglys som automatisk justerer lysfeltet i henhold til hellingsvinkelen.

Sykkel med elektronisk styrt demping

For optimal demping foran og bak, kommer Africa Twin Adventure Sports med Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™). Systemet kommer med fire nivåer – SOFT, MID, HARD og OFF-ROAD. Det er også en USER-modus for videre finjustering. Man kan dessuten justere forspenningen bak, i fire forskjellige nivåer, når motorsykkelen står stille.

Full kontroll over systemet på 1-2-3

Den helt nye 6,5 tommers TFT-fargeskjermen viser oversikten for Showa EERA™-systemet. I tillegg vises oversikt over motorsykkelens øvrige systemer. Den nye skjermen er enkel i bruk – også når man bruker hansker. Få kontroll på systemet raskt og enkelt!

Her er det nå støtte for Apple CarPlay® og Bluetooth-tilkoblinger. Man kan koble til og vise navigasjonsapper, og ringe eller motta samtaler via headset. En praktisk USB-port er plassert ved instrumenteringen.

Wheelie Control med tre nivåer er på plass sammen med sving-ABS, Rear Lift Control og DCT-svingdeteksjon.

Manuell og automatisk girkasse

Africa Twin Adventure Sports kommer enten med en 6-trinns manuell girkasse eller en automatisk DCT-girkasse (Dual Clutch Transmission). DCT-utgaven kan opereres manuelt i MT-modus ved å skifte gir fra brytere på styret. D-modus er optimalisert for by og motorvei, mens S gir deg tre nivåer av mer sportslig kjøring. Ved å aktivere G-modus via TFT-skjermen blir motorsykkelen mer fintfølende for tilgjengelig grep og motorkontroll ved å skåne clutchen ved girskift. En ny funksjon for CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT-system er sving-deteksjon. Elektronikken registrerer at motorsykkelen svinger og justerer girprogrammet slik at giringen forløper så naturlig som mulig.

Honda har solgt over 100 000 DCT-utstyrte motorsykler i Europa siden systemet kom som et tilvalg på VFR1200F i 2009.

En sykkel med rikelig utvalg av nyttig tilbehør

Utvalget av Honda Genuine Accessories for Africa Twin Adventure Sports er utvidet med bagasjeløsninger som inkluderer en 42 liters toppboks og sidekofferter i aluminium, pluss en 58 liter stor toppboks og sidekofferter i plast. To salhøyder (en lavere 825-845 mm og en høyere 870-895 mm), skjermforlenger og vindavviser, 4,5 liters tankveske, tankbeskytter, motorbeskytter, LED-baserte tåkelys og hovedstøtte.

Det er ikke tilfeldig at entusiaster verden rundt anerkjenner Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT for å være en råtass uavhengig underlag.

For deg som ønsker mer informasjon før du tar en endelig beslutning er du hjertelig velkommen til oss i Motor Teknikk for en inspirerende prøvetur. Samtidig kan du benytte deg av vår erfaring som strekker seg helt tilbake til 1972. Vi kan garantert hjelpe deg!










No items found.