Honda GL1800 Gold Wing er lettere og mer kompakt enn noensinne og gjør langturen både enklere og mer behagelig. Den seks-sylindrede motoren med et slagvolum på 1833 ccm er utstyrt med sekstrinns manuelt gir og Throttle By Wire-systemet. Det åpner opp en helt ny verden av tilpasninger og valgmuligheter og gir deg fire kjøremoduser å velge mellom.
En touring-sykkel stiller spesielt strenge krav til bekvemmelighet og komfort. Det har Honda tatt hensyn til i hvert eneste trinn i designarbeidet med Gold Wing, fra frontopphenget med doble lenkearmer med enkeldemper og ensidig Pro-Arm svingarm til Apple CarPlay-systemet med iPhone-kobling. Legg til bakkestarthjelp (Hill Start Assist), høyttalere, elektrisk justering av vindskjerm, selvkansellerende blinklys, re-vers og cruise control som standard, og du får en kjøreopplevelse som er optimalisert for å gi deg mer komfort og kontroll på landeveiene.
Modellen kommer i basisversjonen GL1800 Gold Wing samt i de mer utstyrte versjonene GL1800 Gold Wing Tour og GL1800 Gold Wing Tour DCT.
Gold Wing på nye veier
Ingeniørteamet som sitter med nøkkelen til Gold Wings fremtid, bestemte seg i 2018 for å bryte radikalt med det som egentlig kun skulle være en tradisjonell oppdatering.
GL1800 Gold Wing slo inn på helt nye veier og ble splitter ny tvers igjennom. Fortsatt har den en karakteristisk, sekssylindret boksermotor som leverer et skred av dreiemoment og effekt, og den er fortsatt Hondas flaggskipmodell i touring-segmentet, smekkfull av funksjoner som med plass nok til at to personer kan kjøre med stil.
Gold Wing-opplevelsen
Kåpen er utformet spesielt for å kanalisere luftstrømmen rundt føreren og passasjeren, noe som gir en behagelig og kjølende bris. Den reduserte aerodynamiske motstanden bidrar også til å redusere drivstofforbruket.
Den elektrisk justerbare vindskjermen gir en optimal vindbeskyttelse, og samtidig en følelse av plass og frihet når det trengs. Vindskjermens vinkel og høydejustering er trinnløs. Som tilvalg finnes det en større vindskjerm, justerbart vindbeskyttelse for armene og overkroppen og fastmontert vind- og værbeskyttelse for bena og føttene.
Fører og passasjer sitter atskilt i setene. Føreren kan nyte kjøringen, mens passasjeren kan lene seg tilbake og nyte turen. Formen på førersetet er komfortabel og støttende, samtidig som den åpner for å skifte kjørestilling – for å nyte Gold Wing-opplevelsen i fulle drag og enklere kunne sette føttene i bakken.
Lar nysgjerrigheten lede vei
Hondas utviklere drives av nysgjerrighet og en motivasjon om å gjøre Hondas motorsykler stadig sikrere og mer miljøvennlige. Et eksempel på det er at Gold Wing fortsatt er den første og eneste motorsykkelen med airbag – et resultat av 15-års iherdig forskningsinnsats på bedre sikkerhet for motorsyklister. Og det å utvikle teknologier som tar vare på miljøet er noe utviklerne perfeksjonerer hele tiden. Hondas miljøvennlige innovasjoner bidrar til å gjøre vår tid her på jorden, helst i motorsykkelsetet, til en bedre opplevelse.
Gold Wing kommer med Hondas automatiske DCT-kasse med sju trinn, revers- og krabbekjøringsfunksjon (GL1800 Gold Wing Tour DCT). Selv om den har en skarpere design, er hele 40 kilo lettere og langt smidigere, er Gold Wing fortsatt en motorsykkel for vaskekte motorsyklister. Gold Wing Tour veier 379 kilo som standard, og Gold Wing Tour DCT 383 kilo.
Foredlet perfeksjon
Siden lanseringen i 1975 som en kåpeløs 1000-kubikker, har Honda Gold Wing vært den ultimate touring-maskinen på to hjul. Dette er en sykkel som ofte har lagt ut på sin egen reise; gjennom årenes løp har den vokst både i fysisk størrelse og motorkapasitet, samtidig som den hele veien har vært et klart symbol på luksus, kvalitet og komfort.
Livet er rett og slett for kort til ikke å oppleve det fra setet på en Honda GL1800 Gold Wing.