BSI Ofte stilte spørsmål

Kan det være ekstra kostnader forbundet med servicearbeid?

Ja, hvis verkstedet finner slitte deler av sykkelen som ikke dekkes av standard serviceintervall.

Verkstedet vil presentere disse eller andre tilleggskostnader på forhånd eller kontakte deg under
service så snart flere ting er funnet.

NB! Avtalen utgår etter 3 år / 5 år eller ved 30 000 km / 50 000 km

Det er derfor viktig å bestille time umiddelbart når servicelampen lyser.

Hvordan virker det?

Når kontrakten startes, er informasjon tilgjengelig umiddelbart i BMW-systemene. Ikke behov for å ta med dokumentasjon, medlemskort eller lignende. Alle autoriserte forhandlere/verksteder vil automatisk se at sykkelen har en gyldig kontrakt ved oppsøking av kjøretøyet.

  • For Service Inclusive: Kostnadene for oljeskift eller servicearbeid dekkes av BMW under serviceavtalen.
  • For service inkludert: Kostnader for oljeskift / servicearbeid dekkes fra kontraktens startdag og til kontrakten slutter 3/5 år eller 30.000/50.000 km (hva enn som skjer først).
  • For service inkludert: Normale serviceintervaller (årlig eller hver 10.000 km inkludert første service/innkjøringssjekk).
  • Slitasjedeler (som dekk, bremseklosser, bremseskiver) og reparasjoner som ikke er relatert til tekniske mangler dekkes ikke av disse kontraktene

Hva dekkes ikke av Service Inclusive avtalen?

Eksempler på kostnader som ikke dekkes: Ventiljustering (hvis nødvendig under service), slitte dekk, slitte bremseskiver/bremseklosser, drivkjede eller kjedehjul, kjølevæskeskift eller etterfylling.

Er Service inclusive avtalen gyldig også utenfor Norge?

Ja, service kan utføres hos alle autoriserte BMW forhandlere/verksteder over hele verden.